Manualul Consumatorului


Consumatorul are sapte drepturi fundamentale printre care:

 f) dreptul de a refuza incheierea contractelor care contin clauze abuzive, in conformitate cu legislatia n vigoare;   

 g) dreptul de a nu li se interzice de catre un agent economic sa obtina un beneficiu prevazut de legea in vigoare;

  La incheierea contractelor, consumatorii pot:

 • Rezilia contractul atunci cånd considera ca pretul de livrare este preaa mare fata de cel stabilit initial.

Agentul economic trebuie:

 – Sa nu includa clauze abuzive in orice contract incheiat cu consumatorii.

– Sa nu foloseasca practici comerciale abuzive. [ehe…]

– Sa nu impuna consumatorului vånzarea unui serviciu.

 DACA UTILIZAREA IMEDIATA A UNUI PRODUS NEALIMENTAR PREZINTA DEFICIENTE DE CALITATE:

Consumatorul are dreptul la remedierea, inlocuirea produsului sau returnarea banilor de catre agentul economic, daca deficienta a aparut in termen de 30 de zile de la data vånzarii produsului.

DACA PRODUSELE DE FOLOSINTA ÎNDELUNGATA PREZINTA DEFICIENTE DUPA EXPIRAREA TERMENULUI DE GARATIE:    

 Consumatorul are dreptul de a i se remedia sau inlocui gratuit produsul, daca acesta nu a putut fi utilizat ca urmare a unor deficiente cauzate de vicii ascunse, daca aceste vicii au aparut in cadrul duratei medii de utilizare si au fost identificate de un expert tehnic autorizat.  

 DACA PRODUSELE CARE PREZINTA UN DEFECT AFECTEAZA CONSUMATORUL SAU PROPRIETATEA ACESTUIA:

 Producatorul este raspunzator pentru pagubele actuale sau viitoare. [asa e in toate tarile, normele FCC etc]

 IMPORTANT Agentul economic are aceleasi obligat]ii in cazul inlocuirii serviciului precum si pentru serviciul original furnizat. Agentul economic nu este raspunzator pentru pagubele cauzate de consumator. Prejudiciile care apar datorita unei folosiri excesive, in perioada care depaseste termenul de garantie, nu sunt considerate defecte si agentul economic nu este responsabil pentru costurile reparatiilor sau inlocuirilor ulterioare.   

 

Consultati manualul complet la:   

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor 

 sau pe ScriBD.com

IMPORTANT   

ATENTIE la NEATENTIE!

Nu toti oamenii sunt atat de corecti ca noi 😀 iar unii angajati sunt obligati de imprejurari sa faca ce li se spoune, incalcand insa legea in defavoarea dvs.

 

“Nu am bonul de cumparare, deci nu pot face nimic.”

INCORECT – Poate fi de folos daca ai dovada locului si perioadei de timp in care ai cumparat produsul de la agentul economic.

 

“Afisul spune ca nu se returneaza contravaloarea produsului/nu pot face nimic pentru dumneavoastra.”

INCORECT – Aceste afise sunt ilegale si ele nu-ti pot afecta drepturile pe care le ai.

 

“Nu exista nimic defect la aparatul pe care l-ati adus inapoi, nu va pot returna contravaloarea doar pentru ca v-ati razgåndit.”

CORECT – Drepturile tale acopera numai defectiunile si lipsa descrierii bunurilor. Agentul economic iti poate schimba aparatul doar daca doreste.

 

“Bunurile aflate in garantie sunt defecte, dar nu vi le pot repara si nici nu am cu ce sa vi le inlocuiesc, deci va trebui sa va alegeti altceva.”

INCORECT – Ai dreptul la remediere sau inlocuire gratuita a bunurilor defecte in cadrul perioadei de garantie; se pot accepta si alte alternative numai daca doresti.

 

“L-am inlocuit o data, deci nu mai am nici o alta responsabilitate.”

INCORECT – Agentul economic are aceleasi obligatii pentru bunurile/serviciile care au fost inlocuite ca si pentru cele initialcumpa rate.

 

“Problema a aparut datorita unei utilizari necorespunzatoare. Va trebui sa platiti reparatia.”

CORECT – Utilizarea incorecta sau defectiunile cauzate din vina consumatorului nu sunt considerate defecte. Agentul economic nu este raspunzator in acest caz.

[vor trage cu dintii de asta; de aceea e bine sa apelezi la un expert independent – vezi telefon mobil nou-nout, blocat, returnat “scapat, invalidam garantia”; daca trimiteti, trimiteti cu proces verbal de trimitere intocmit de un angajat orange in care sa scrie detaliat starea telefonului :D]

 

“Ati venit prea tårziu. Trebuia sa faceti reclamatia in termen de 14 zile.”

INCORECT – Poti sa faci reclamatie de indata ce ai descoperit defectiunea, in cadrul termenului de garantie.

 

“Termenul de garantie a trecut, deci trebuie sa platiti reparatia.”

INCORECT – Daca bunurile nu pot fi utilizate in conformitate cu scopul propus din cauza unor vicii ascunse care devin vizibile in perioada medie de utilizare, atunci agentul economic trebuie sa plateasca reparatia acestora.

 

“Le voi trimite inapoi la producator sa verifice unde este defectiunea.”

CORECT – Daca nu poti dovedi care este defectiunea, acesta este un raspuns rezonabil al agentului economic.

 

“Acestea sunt bunuri ieftinite, deci nu le puteti aduce inapoi.”

INCORECT – Drepturile tale se aplica si in cazul bunurilor aflate in perioada de reducere a preturilor.

 

“Bunurile sunt second-hand, deci nu avem nici o responsabilitate.”

INCORECT – Bunurile second-hand trebuie sa fie sigure si in conditii rezonabile pentru vechimea si pretul platit pentru ele.

 

“Remedierea poate dura o luna, deoarece piesele de schimb se importa.”

CORECT – Atåta timp cåt agentul economic fixeaza o perioada rezonabila de timp pentru bunul tau si fara inconveniente semnificative, poti accepta aceasta intårziere.

 

“Bunurile sunt falsificate, dar nu am stiut, deci nu va pot returna contravaloarea lor.”

INCORECT – Agentii economici au ca obligatie sa nu comercializeze produse falsificate sau contrafacute.


–––––––––––––––––-

Cu respect,

Dr Daniel Ganea
dr. Daniel Ganea

.

Medic de familie, Ecografie la domiciliu,

Medic urgente ambulanta privata

http://ConsultatiiLaDomiciliu.ro
Comunitatea Oamenilor Sanatosi

––––––––––––––––––––––––––––––-
Dacă ai cont pe Facebook, WordPress, Google+, Linkedin sau Tweeter, poți folosi butoanele Like și Share de mai jos pentru a recomanda articolul și prietenilor tăi.

Anunțuri
Published in: on Aprilie 24, 2009 at 9:47 am  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://doctorulpilula.wordpress.com/2009/04/24/manualul-consumatorului/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. buna ziua. pe 1 iunie 2012,am cumparat pt baiatul meu ,o tricicleta, dintr-un magazin de jucarii constantean. la nici o luna, s-a stricat. am dus-o la reparat,inapoi in magazin. la inca o luna s-a stricat iarasi.am procedat la fel. acum, am dus-o pt a treia oara. mi se pare nedrept. as dori sa imi primesc banii pe ea. citeam pe undeva ca pot face o cerere de rambursare a banilor. este adevarat? cum si cui pot face asta? precizez si ca magazinul care mi-a vandut-o mi-a spus ca va incerca sa imi obtina banii pe ea.acum astept raspuns. ce e de facut? am dreptul sa fiu despagubita ?mersi

    • Ehe.. Sa va spun o treaba pe care am invatat-o intre timp: e chestie de resurse – cine vrea mai tare si in special cine poate mai mult.

      Daca vreti sa va sustineti dreptul e destul de simplu: cereti intai vanzatorului returul si daca refuza, mentionati aceasta in condica de reclamatii, apoi faceti reclamatie in nume propriu, cu date de identificare ale dvs si ale vanzatorului, cu descrierea evenimentelor si a modului in care acestea se muleaza pe legea care va acorda drepturi sau cum acestea incalca legea, mentionati ziua in care ati scris in condica de reclamatii sau faptul ca nu vi s-a permis, apoi trimiteti cu confirmare de primire reclamatia la OPC in judetul in care se afla punctul de lucru al vanzatorului, la care atasati copie de pe documentul de achizitie, eventual de pe alte forme din care sa rezulte raspunderea contractuala, certificate de garantie, acte de interventie service, eventual extrase din legile pe care le invocati. In situatia in care inca mai aveti dreptul, daca cei de la OPC isi fac treaba cu doua maini drepte, in cca o luna veti fi contactati de magazin sau de OPC.

      Daca OPC nu va da castig de cauza, in functie de motivele invocate, va puteti lamuri daca mai aveti dreptul la vreo despagubire (e posibil ca cererea dvs sa nu fi fost legal intemeiata, poate a iesit din garantie, sau defectul era exclus din garantia de fabricatie, etc) si in functie de interes si de resurse, cum am mai spus, va puteti adresa instantei.

      Daca va pasioneaza dreptul. Daca insa aveti altceva mai bun de facut, va cumparati alta si va bucurati de ea cat veti putea, evitand astfel sa va tociti nervii si sa risipiti banii si mai ales timpul care dealtfel e.. nepretuit.

      Cu respect,
      Dr. Daniel Ganea
      http://facebook.com/ConsultatiiLaDomiciliu

      • multumesc pt raspuns si pt promptitudinea lui. dar , cum traim in Romania care nu inceteaza sa ne surprinda, tocmai am aflat ca mi se vor returna banii….. iata ce surpriza…

  2. ma bucur ca s-a rezolvat astfel.
    🙂 si eu obisnuiam sa le spun americanilor ca Romania e tara tuturor posibilitatilor..
    Din pacate (sau poate din fericire) in ambele sensuri..


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: